پیگیری سفارش
بستن پنجره
دسته بندی های موضوعی
آموزش معرفی برند
تاریخ انقضای محصولات آرایشی بهداشتی
25 بهمن ماه 1402

می‌توان گفت مدت زمان بهینه مصرف محصولات به طور کلی به معنای مدت زمانی است که انتظار می‌رود محصول مطابق بررسی هایی که در زمان تولید انجام شده عمل نموده و برای استفاده ایمن باشد.

همانطور که گفته شد این مدت زمان بسته به نوع محصول، نحوه‌ی استفاده و شرایط نگه‌داری متفاوت خواهد بود.

با این حال هر کمپانی موظف است که بر روی محصول بهداشتی و آرایشیِ تولید شده خود این مدت زمان را ذکر کند.

تاریخ انقضای محصولات بهداشتیِ خارجی معمولا با علامت زیر مشخص می‌شود و این علامت که به آن POA گفته می‌شود به معنای تعداد ماه‌هایی است که شما می‌توانید پس از باز شدنِ درب محصول از آن استفاده کنید.

چه عواملی بر روی تاریخ انقضای محصولات آرایشی و بهداشتی تاثیر می‌گذارند و چرا؟

با گذشت زمان، مواد بکار رفته در محصولات آرایشی و بهداشتی شما به دلایل مختلف شروع به تجزیه و تخریب می‌کنند.

از عواملی که باعث این تغییر و تحولات و یا تسریع این فرآیندها می‌شوند می‌توان به موارد رایج زیر اشاره کرد:

باید بدانید که فرو بردنِ انگشتانتان در یک محصول مانند کرم‌های مرطوب کننده‌ی کاسه‌ای می‌تواند باعث رشد قارچ و باکتری در این محصولات شوند.

بنابراین توصیه می‌کنیم حتماً قبل از مصرفِ اینگونه محصولات به خوبی دست‌های خود را بشویید و با از یک کاردک مخصوص که هر نوبت آنرا شسته و خشک می کنید استفاده کنید.

با اینکه با گذشتِ زمان، مواد نگه‌دارنده‌ی هر محصول تجزیه شده و باعث رشد باکتری و قارچ در آن می‌شوند اما محصولاتی که اپلیکاتور دارند بیشتر در معرض فاسد شدن خواهند بود. از جمله این محصولات می‌توان به ریمل و ژل‌های ابرو اشاره کرد.

قرار گرفتن در معرض رطوبت نیز از جمله مواردی است که باعث رشد باکتری و قارچ‌ها در محصولات بهداشتی آرایشی می‌شود و محصولات بعد قرار گرفتن در اینگونه محیط‌ها به راحتی خشک و سفت می‌شوند و غیر قابل استفاده خواهند بود. بنابراین از قرار دادنِ محصولات آرایشی و بهداشتی خود در محیط های با رطوبت بالا خودداری کنید.

تغییرات دمایی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید و جریان هوا نیز می‌تواند باعث تغییر در رنگ، بو و بافت محصولات آرایشی و بهداشتی شود و از عمر مفید آنها بکاهد.

تاریخ انقضای محصولات آرایشی و بهداشتی چقدر است؟

همانطور که اشاره شد تاریخ انقضای محصولات به عوامل مختلفی بستگی دارد اما به طور کلی می‌توان گفت انقضای هر محصول به شرح زیر است:

تاریخ انقضای برق لب، کرم‌پودر، کانسیلر و در کل محصولات آرایشی پودری و کرمی 10 تا 18 ماه است.

محصولاتی مانند ریمل و خط چشمِ مایع بین 3 تا 6 ماه انقضا خواهند داشت.

خط چشم‌های مدادی و مداد ابرو تا یکسال و رژلب‌ها از 18 تا 24 ماه ماندگاری دارند.

لاک‌های ناخن نیز عمری بین 1 تا 2 سال دارند و عطرها از 3 تا 5 سال ماندگار خواهند بود.

ضروری است در لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولاتی که مستقیماً با پوست شما در ارتباط هستند به علامتی که روی بسته بندی محصولات درج شد و گویای این مطلب است که چه مدت پس از باز شدن درب محصول می توانید از آن استفاده کنید توجه نمایید اما به طور کلی تاریخ انقضای کرم مرطوب کننده، تونر، کرم دور چشم و کرم ضدآفتاب بعد از باز شدنِ درب آنها حداقل یک و نهایت تا دو سال خواهد بود.

توجه داشته باشید Man date , MD مخفف تاریخ تولید یا همان Manufacturing Date است.

شرکت هایی مانند فارماسی، آوون و فابرلیک همانند برخی از برندهای دیگر تاریخ تولید را روی بسیاری از محصولات خود درج می کند.

به یاد داشته باشید هرگز محصولی که تاریخ انقضای آن تمام شده را با توجیه تاريخ PAO يا مدت زمان ماندگاری محصول بعد از بازشدن درب آن خریداری و مصرف نکنید.

تاریخ PAO زمانی معتبر است که تاریخ مصرف محصول منقضی نشده باشد.




به اشتراک بگذارید
aa